X-kull, Lego, ½ Carola kvar, Y-kullen.......

Svenska:

Så nu har det gått lite sedan BLOGGEN uppdaterades. Ibland bloggas det i massor och ibland väntar jag tills jag har en hel del att berätta.

X-Kullen
X-valparna har flyttat och det går bra hos samtliga, känns skönt.
I kommande veckan är det så dags för 12v sprutan och all information har kommit fram till alla vad de ska tänka på mm.

LEGO
Igår var jag och hälsade på hos Linda som har Lego på foder. Lego har nu varit där i 14-dagar och han och Isa verkar trivas bra ihopa. Mycket lek och bus och mycket MYS.
STORT TACK Linda för ni tar så väl hand om Lego. Känns bra på alla plan ;-)


VIKTNEDGÅNG, ½ Carola kvar.....
Många av er har kunnat följa på Facebook att jag håller på att reducera min vikt men jag vet att några av er inte kunnat följa det. Jag kan berätta att det går som på räls och de totala 26kg som jag ska tappa har jag tappat stor del redan och på tisdags vägningen visade det sig att jag hade endas 8,1kg till att tappa. Ser fram emot veckans vägning då jag nu räknar med att ha ett fåtal veckor kvar av min viktnedgång.
Efter att alla kilo är tappade återstår 1 år med viktkontroll och vägningar med jämna mellanrum.
Jag kan inte nog påtala att jag är så TACKSAM över alla som stöttar mig och hejar på mig.


Y-kullen är på väg......
Lola är dräktig ;-) Vi är så glada att se hennes mage växa sig STOR, ja stor är den för att vara i ett så tidigt skede.
35 dagar beräknat så är Lolas mage 50cm i omkrets. Lolas mamma har fått 2-3 valpar i sina kullar och Lolas mormor ska ha fått 2 valpar var gång. Och visst är det ärftligt hur många ägg som tiken släpper iväg. På Lola verkar det vara merän 2-3 ägg som är befruktade. Kanske hennes produktivitet är större och kanske det kan bero på att Diezel är hennes pappa.
Ja vi får helt enkelt se då hennes små tellningar kikar ut.
Jag vill dela med mig av lite magbilder.....se och njut......

TACK Amra och Erik för de fina redigerade bilderna ;-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0