Emils dag......

Svenska:

Helgen som gått har varit intensiv på alla sätt och vis. Skönt med mycket händelser men ändå lite tråkigt att man inte hinner att pusta ut.

Igår var det att gå upp i ottan och ta bilen till Malmö. Emils klass skulle deltaga i DM i schack 4:an. Barnen hade fått reda på att det fanns chans att de kom vidarae till riksfinalen i Globen. Oj vad Emil pratat om det i veckor, men vi försökte att dämpa han lite och säga att det var många tävlande.

Så på plats insåg vi att detta var ett arrangemang som var STORT, jisses 6 lååånga rader med bord var utsatta. Totalt var det en fm grupp och en em grupp med ca 300 elever i vardera grupp. Så 600 barn på hela dagen hade suttit och spelat schack.
Emil visade sig vara en fena på schack, jag har ju spelat med han men jag har inte haft en chans mot han och det visade han även här på tävlingen.
totalt gick alla 5 matcher och min goa påg vann 4 matcher och förlorade 1. Sista matchen blev jag förvånad då hann de knappt börja så räckte Emil upp handen, jag tänkte att han fått problem men icke. Det var bara så enkelt att Emil fått Skol Matt. Efter ett par drag var saken klar ;-)



   

STOLT MAMMA ;-) är min nya titel.

När alla uträkningar var klara så visar det sig att Emils klass gått vidare till GLOBEN ;-) Ännu mer glädje, Emil fick glädjetårar och kunde inte förstå att det hade skett.

Eftermiddagen blev det fotboll och denne matchen visade Emil att han hade krut i sina ben. 2 mål lyckiades Emil sätta och Lunds BOIS vann denna matchen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0